top of page

האם נוח לתינוק בצילומי ניובורן


נוחות.

אם יש משהו משותף להורים טריים ולהורים וותיקים היא הכמיהה לנוחות , או במילים אחרות דאגה .

הדאגה הבסיסית לרווחתו של התינוק החדש שלנו, היא כנראה המאפיין הכי בולט שלנו כאמהות ואבות

מרגע שנתבשרנו על בואו הקרב של תינוק חדש למשפחה הדאגות מקיפות אותנו משלב ההריון ועד ללידה ולאחריה , אם מדובר בתזונה, שינה, הנקה ופריחת חיתולים הרי שזה ברור שנרצה לוודא במאת האחוזים שהצעד הבא וההחלטה הבאה שהולכת ללוות אותנו היא שקולה ומיטיבה ביותר איתנו ואיתם.

הורים רבים שואלים אותי האם נוח לתינוק בסלסלאות ובעיטופים השונים במהלך הצילומים ? ובכן התשובה מאוד פשוטה

בצילומי ניובורן הדגש החשוב ביותר הוא רווחתו של התינוק

שימת הלב של הצלמת מונחת לפי תגובותיו של התינוק - מה שאומר שצלמת טובה צריכה להיות סוג של לוחשת לתינוקות, עם יכולת הבנה וניתוח של הסיטואציה, כבר בתחילת הצילומים מהרגע שהתינוק פוגש את העיטוף הראשון שלו מונחת עלי כצלמת האחריות להבין האם התינוק הזה אוהב או לא אוהב שהידיים שלו נמצאות בתוך העיטוף או מחוצה לו, האם יש לו העדפת צד ( הפנייה של הראש לצד שמאל או ימין ) האם נכון יותר עבורו לשכב על הצד ולא על הגב כי ייתכן שהבטן כואבת לו, האם שילוב רגליים מתאפשר לו או שמא הוא נוטה יותר לפשיטת איברים כי הוא בשלב התפתחותי בוגר יותר , האם הוא רעב ? ועוד ועוד.

ודרך המסקנות האלו הפעולה הבאה תמיד תהיה : איך אני יכולה לצלם את התינוק הספציפי הזה באופן שהכי מתאים עבורו . ולא באופן שהכי דומה לתמונה אחרת או לתינוק אחר.

כשאנו מנסים לחקות דבר מה - עלינו להבין שכשמדובר בתינוקות לא כל תינוק מסכים או רוצה או יכול לבצע את אותו מנח גוף ואותו הסט . ושניסיון לדחוף כנגד הנוחות של התינוק עלול לייצר סיטואציה מאוד לא טובה עבורו , הן מבחינה גופנית והן מבחינה חוויתית .

כולנו שונים - וזה מגיע איתנו ישר מהבטן

הוא הכי יפה כשנוח לו.

נופר הצלמת

קומפוזיציה סטודיו לצילום

052-8691777

www.compositzia.com

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • YouTube Social  Icon
  • Pinterest Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page